Semesterberetning for vår 2012

I det forhenværende semesteret har Kulkoms programutvalg (PU) jobbet målbevisst mot løsninger for å profesjonalisere programutvalget og dets drift. Blant annet har PU nå blitt meldt inn i Brønnøysundregisteret og fått eget organisasjonsnummer. Dette betyr at vi nå kan få en mer ryddig økonomi og kan fremstå som mer profesjonelle i møte med bedrifter, organisasjoner og foreninger.

Et annet grep som har blitt iverksatt er opprettelse av bankkonto i DNB. Dette medfører blant annet at PU nå har fått sitt eget bankkort, og lettere kan disponere sine midler. En positiv bieffekt av dette er at vi har eliminert problemet med at PU sine penger har stått på en privatpersons konto.

Tidligere har det vært slik at PU fra og med vårsemesteret består av eksklusivt 1. års studenter. Dette har medført vanskeligheter med å opprettholde en kontinuitet i arbeid og kunnskap. PU har derfor tatt flere grep for å endre dette. Det har blitt skrevet en PU-abc med den viktigste informasjonen for nye PU-medlemmer. Med dette håper vi det vil bli lettere å være ny i PU og at vi derfor oppnår en ønsket kontinuitet i arbeidet og driften av PU. Det har også blitt utført en vedtektsendring som i grove trekk betyr at vi nå konstituerer oss innad i PU. Dette medfører rent praktisk at PU nå kan erstatte medlemmer ved frafall uten Allmøte.

En del av PUs jobb er å promotere Kulkom for kommende studenter og være synlige på diverse tilstelninger og arrangementer. For å gjøre denne jobben lettere og få et mer helhetlig uttrykk har vi nå fått en egen logo. Denne logoen etterstreber vi å bruke i alt vårt arbeid. Logoen finner du på PUs hjemmeside.

I forbindelse med åpen dag på UiO fikk vi trykt opp løpesedler med informasjon om Kulkom. På åpen dag så vi at andre studieretninger profilerte seg med egne gensere og t-skjorter. Dette fungerte meget bra. Derfor ble det tatt en beslutning om å trykke gensere med Kulkom-logo. Disse vil i første omgang brukes til promotering av studiet.

For å gi våre meninger mer tyngde har vi i vårsemesteret opprettet et tettere samarbeid med andre tverrfaglige bachelorprogram (TLF, tverrfaglig lederforum), samt andre program på instituttet. Dette innebærer blant annet at lederne for de forskjellige PU møtes og utveksler problemer og meninger. Deretter kan vi ta opp dette høyere i systemet sammen. Dette gjør at ledelsen ofte blir mer lydhøre for studentenes løsninger.

PUs arbeid består ikke bare av administrative og driftsmessige oppgaver, men også sosiale og faglige arrangementer. PU har i det foregående semesteret arrangert blant annet studietur til Berlin. Planleggingen og utføringen av turen gikk meget bra. I Berlin ble det avholdt både faglige og sosiale arrangementer. I tillegg til vår absolutt største aktivitet har vi også arrangert mindre aktiviteter. PU har hatt ansvar for aktiviteter som pensumquiz, bedriftsbesøk, sommeravslutning og en tur til Tusenfryd. Disse aktivitetene har vært med på å styrke både det faglige og sosiale på Kulkom, og er noe PU vil jobbe målbevisst med videre i semesteret som kommer.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

%d bloggers like this: